Logo’s, wat is er zo belangrijk aan

Je logo is een van de eerste dingen die je klanten zien wanneer ze je website bezoeken. Dit is dan ook precies de reden waarom het zo belangrijk is om een goed logo te hebben. Het gaat erom dat je logo zowel professioneel als herkenbaar is.

Goede indruk maken

Wanneer potentiële klanten je website bezoeken wil je als bedrijf natuurlijk een goede indruk op ze maken. Veel mensen kijken het eerst naar het logo van je bedrijf. Dit is ook niet zo gek omdat dit logo op alles met wat je bedrijf te maken heeft aanwezig is.

Een goed logo moet zowel bij je bedrijf als bij je doelgroep passen. Het is bij het ontwerpen van een logo daarom verstandig om dit aan een specialist over te laten. Deze weet precies hoe een goed logo eruit moet zien.

Het verhogen van je herkenbaarheid

Wanneer een logo goed ontworpen is, zal dit omdat het er eenvoudig uitziet ook makkelijk te herkennen zijn. Je klanten weten wanneer ze je logo zien al meteen dat ze met jouw bedrijf te maken hebben.

Wil je een logo laten ontwerpen, zorg er dan voor dat je je tot 1 verhaal beperkt. Dit zorgt er niet alleen voor dat het eenvoudiger wordt om een goed logo te ontwerpen, je zal hierdoor ook beter herkenbaar worden voor je doelgroep;

Uitstralen waar jouw bedrijf voor staat

Nog een punt wat belangrijk is voor een goed logo is dat het de identiteit van jouw bedrijf uit weet te stralen. Het is verstandig om niet te kiezen voor een opvallend logo met een opvallend lettertype en felle kleuren. Je logo is het middel om jouw bedrijf van de concurrentie te onderscheiden. Denk eerst goed na over je Unique Selling Point. Dit houdt in dat je nadenkt over de manier waarop je de doelgroep wilt overtuigen om jouw product of dienst aan te schaffen. Vertaal dit in je logo

Hulp bij verkopen

Behalve dat een goed logo alles zegt over de kwaliteit van het door jou aangeboden product kan het je ook helpen bij het verkopen van je product. Wanneer je logo niet de juiste normen en waarden uitstraalt bestaat de kans dat je klanten kiezen voor je concurrent.

Stel je voor dat je uit eten wilt gaan en je kunt uit twee restaurants kiezen. Het eten is bij allebei even lekker, alleen ziet bij het ene restaurant het interieur er sjofel uit. Bij het andere restaurant is alles keurig en fris. Waar zou je dan gaan eten?