Over welke informatie moet een goede bedrijfswebsite beschikken?

Voordat je zelf aan de slag gaat met een website te bouwen of er een te laten maken is het heel belangrijk om jezelf eerst af te vragen over welke informatie een goede bedrijfswebsite moet beschikken.

Het is bij het bouwen van een website belangrijk om met de doelstelling te beginnen. Dit zorgt er niet alleen voor dat je meer klanten kunt bereiken, je bedrijf krijgt hier ook meer naamsbekendheid door. En je kan je bestaande klanten nog beter van informatie voorzien.

Waar voldoet een goede bedrijfswebsite aan?

Een van de dingen die heel belangrijk zijn bij een bedrijfswebsite is dat de pagina’s snel laden. Als er een punt is waar bezoekers zich aan ergeren dan is dat wel een trage website. Hoe sneller de website is, hoe meer je doelgroep dit zal waarderen.

Eigenlijk is het een heel simpel verhaal. Hoe langer het duurt voordat de website geladen is, hoe eerder de bezoekers af zullen haken. Daarnaast is een snelle website ook aanzienlijk beter te vinden in de zoekmachines.

Mobiel

Vanaf 2016 is mobiel browsen steeds populairder geworden. Tegenwoordig gebruikt meer dan de helft van internetgebruikers een mobiel apparaat. Daarom is het nodig dat de website zich aan kan passen aan alle soorten digitale schermen.

Wanneer je klanten een mobiel apparaat gebruiken en jouw website is hier niet geschikt voor, dan zal dit tot gevolg hebben dat ze minder lang op je website blijven hangen en niet snel geneigd zijn om jouw product of dienst af te nemen. De kans is groot dat ze verder gaan kijken.\

Ook nu is het vaak nog steeds zo dat websites ontworpen worden voor apparaten zoals computers en laptops. Dit houdt in dat wanneer je een mobiele variant van je website hebt dit eigenlijk een compactere weergave is.

De juiste content

Toch is het niet zo dat het uiterlijk van de website het allerbelangrijkste is. Misschien verwacht je het niet, maar een goede website hangt of staat met de juiste content. Dit zijn de teksten en afbeeldingen die op de website geplaatst worden.

Komt er een bezoeker op je website, dan is het belangrijk dat deze meteen kan vinden waar hij naar op zoek was. Daarom is het verstandig om in je teksten rekening te houden met de zoekwoorden van je doelgroep. Zorg ervoor dat klanten een kort en bondig antwoord op hun vragen krijgen.