Waarom is het voeren van een goed logo zo belangrijk?

Wie als ondernemer bezig is met het opbouwen van een bedrijf, kan makkelijk vergeten dat het maken van een goed logo ontzettend belangrijk is. De kans is zelfs groot dat je denkt dat je helemaal geen logo nodig hebt.

Wanneer je een succesvolle website wilt hebben en producten van een goede kwaliteit wilt aanbieden, en je jezelf duidelijk van je concurrenten wilt onderscheiden, is een goed logo voor je bedrijf onontbeerlijk.

Aandacht trekken

Tegenwoordig is het steeds moeilijker om de aandacht van je doelgroep te trekken. Je hebt er vandaag de dag als bedrijf ongeveer twee seconden tijd voor om je klanten ervan te overtuigen dat jouw product of dienst de moeite van het overwegen waard is.

Door gebruik te maken van een logo is het een stuk eenvoudiger om de aandacht van je klanten te trekken. Met het juiste logo kan je de kernwaarden van je bedrijf overbrengen. Omdat je doelgroep je in eerste instantie beoordeelt op het uiterlijk kan een goed logo in je voordeel werken.

Goede indruk maken

Iedereen weet dat je maar een kans krijgt om een goede indruk te maken. Hou altijd in gedachten dat je logo het eerste is wat consumenten zien wanneer ze je website bezoeken. Met een goed logo kan je interesse bij je doelgroep wekken zodat ze meer over jouw en je bedrijf te weten willen komen.

Met een goede eerste indruk kan je onmiddellijk je normen en waarden duidelijk maken. Vanaf het begin zorgt je logo ervoor dat je bedrijf professioneel overkomt. Met het juiste logo maak je de juiste indruk op de door jou beoogde doelgroep.

Merkidentiteit

Ook als is je logo maar een heel beperkt onderdeel van je bedrijf, toch dient het als basis voor je merk. De kleuren, lettertypen en tinten in je logo vertellen je doelgroep het verhaal wat jij aan ze wilt vertellen.

Al deze elementen samen vertaal je immers naar de rest van je werkmateriaal. Je logo komt terug op je visitekaartjes, briefpapier en nota’s om maar een paar dingen te noemen. Met een goed logo is het mogelijk om de juiste merkidentiteit te creëren.

Uitstralen waar jouw bedrijf voor staat

Nog een punt wat belangrijk is voor een goed logo is dat het de identiteit van jouw bedrijf uit weet te stralen. Het is verstandig om niet te kiezen voor een opvallend logo met een opvallend lettertype en felle kleuren. Je logo is het middel om jouw bedrijf van de concurrentie te onderscheiden. Denk eerst goed na over je Unique Selling Point. Dit houdt in dat je nadenkt over de manier waarop je de doelgroep wilt overtuigen om jouw product of dienst aan te schaffen. Vertaal dit in je logo